ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa w Bukowcu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Zasady rekrutacji na rok szkolny 2024/2025 do publicznych przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Międzyrzecz

Akapit nr 1 - brak tytułu

Przyjmowanie dzieci do przedszkoli publicznych (w tym również oddziałów przedszkolnych szkół podstawowych zostało uregulowane w ustawie – Prawo oświatowe
 
Poza okresem rekrutacji wiosna każdego roku o przyjęciu dziecka w  trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor placówki. Jeśli są wolne miejsca w oddziale przedszkolnym, to dyrektor może przyjąć dzieci 3-6 letnie (rocznikowo) do przedszkola w tracie roku szkolnego. W uzasadnionych przypadkach można przyjąć również dziecko, które ukończyło 2,5 roku. O przyjęciu do przedszkola dziecka, które ma 2,5 roku decyduje dyrektor przedszkola (dziecko w tym wieku nie może uczestniczyć w rekrutacji – ważny jest rok urodzenia). 
 
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2024/2025 do publicznych przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Międzyrzecz
 
Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025 do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Międzyrzecz.
 
I.             Rekrutacja dzieci:
 
Podstawą kontynuowania przez dziecko edukacji w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej jest złożenie przez rodziców woli kontynuacji edukacji przedszkolnej w kolejnym roku szkolnym. Oświadczenie można składać w dniach od 26.02.2024 r. do 03.03.2024 r. w  formie elektronicznej na stronie: https://miedzyrzecz.rekrutacje.edu.pl/logowanie 
 
Rekrutacja dzieci do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych zostanie przeprowadzona w dniach od 13.03.2024r.do 22.03.2023 r. przy wsparciu systemu elektronicznego https://miedzyrzecz.rekrutacje.edu.pl/rejestracja z wykorzystaniem jednolitych kryteriów naboru do wszystkich placówek prowadzonych przez gminę.
  • Do publicznych przedszkoli/oddziałów przedszkolnych przyjmowane będą dzieci 3, 4, 5 i 6 – letnie.
  • Dzieci 6-letnie objęte rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym oraz dzieci 5-letnie, którym przysługuje dowóz do placówki organizowany przez gminę do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub oddziału w przedszkolu, winny mieć wskazaną I preferencję do oddziału przedszkolnego w szkole obwodowej lub przedszkola znajdującego się w miejscowości najbliższej miejsca zamieszkania dziecka. Powyższe nie dotyczy rodziców dzieci, którzy sami będą dowozić dzieci do placówki. 
  • Wnioski złożone w terminie rekrutacji traktowane są jednakowo (o przyjęciu nie decyduje kolejność zgłoszeń).
  • Rodzice, dokonując zgłoszenia dziecka, mają prawo wskazać maksymalnie 3 placówki w  preferowanej przez siebie kolejności (pozycja nr 1 oznacza najwyższy priorytet, a pozycja nr 3 najniższy).
  • W przypadku nie podania we wniosku informacji dotyczących poszczególnych kryteriów dla celu procesu rekrutacji przyjmuje się, że dziecko nie spełnia danego kryterium. 
  • Jeżeli liczba dzieci, którym gmina ma obowiązek zapewnić możliwość korzystania z wychowania przedszkolnego, zamieszkałych na obszarze gminy Międzyrzecz, zgłoszonych podczas rekrutacji do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, przewyższy liczbę w tym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej prowadzonej przez gminę Międzyrzecz, dyrektor przedszkola lub dyrektor szkoły informuje o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego Burmistrza Międzyrzecza. W tym przypadku Burmistrz Międzyrzecza obowiązany jest pisemnie wskazać rodzicom inne przedszkole publiczne, oddział przedszkolny w szkole podstawowej albo publiczną inną formę wychowania przedszkolnego, albo niepubliczne przedszkole, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, albo niepubliczną inną formę wychowania przedszkolnego, o której mowa w art. 21 ust. 1 ww. ustawy.
 
I.             ETAPY REKRUTACJI 
 
Rekrutacja elektroniczna składa się z dwóch etapów:
1)  W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego będą brane pod uwagę następujące kryteria:
 
Kryteria podstawowe (ustawowe):
                I etap postępowania rekrutacyjnego
  1. wielodzietność rodziny kandydata - 100 pkt
  2. niepełnosprawność kandydata - 100 pkt
  3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata - 100 pkt
  4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata - 100 pkt
  5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata - 100 pkt
  6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie - 100 pkt
  7. objęcie kandydata pieczą zastępczą - 100 pkt
 
Kryteria dodatkowe (ustalone przez JST):
                II etap postępowania rekrutacyjnego – kryteria gminne
  1. dziecko trzyletnie i czteroletnie ubiegające się o przyjęcie do przedszkola, dziecko pięcioletnie i sześcioletnie ubiegające się o przyjęcie do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej - 25 pkt
  2. dziecko, którego rodzeństwo w kolejnym roku szkolnym będzie kontynuowało edukację w  przedszkolu lub szkole podstawowej, do której składany jest wniosek - 5 pkt
  3. dziecko, którego oboje rodzice/opiekunowie prawni pracują, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą - kryterium stosuje się również do rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko - 10 pkt
  4. dziecko, którego rodzic opiekun prawny albo rodzice/opiekunowie prawni mieszkają w gminie Międzyrzecz i rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Międzyrzeczu - 5 pkt
  5. dziecko z rodziny objętej wsparciem asystenta rodziny - 5 pkt
Spełnienie przez kandydatów kryteriów, o których mowa w pkt 1 i 2, podlega weryfikacji przez komisję rekrutacyjną powołaną przez dyrektora przedszkola lub szkoły podstawowej  z oddziałami przedszkolnymi. 
 
II.       Nabór i rekrutacja dzieci zapisywanych po raz pierwszy do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej oraz dzieci zmieniających przedszkole: 
 
1. W procesie rekrutacji będą brały udział tylko te dzieci, dla których „Wniosek" zostanie wypełniony w  wersji elektronicznej, wydrukowany oraz dostarczony wraz z załącznikami, w formie papierowej z  podpisem rodziców do „przedszkola pierwszego wyboru", lub szkoły podstawowej obwodowej w terminie od 13.03.2024 godz. 8.00 do 27.03.2024 r. godz. 15.00. Ten proces nie dotyczy osób, które składają wniosek w formie elektronicznej z PROFILEM ZAUFANYM (instrukcja jak zalogować się przez Profil Zaufany znajduje się na stronie
   https://miedzyrzecz.rekrutacje.edu.pl/rejestracja  „Instrukcja dla rodziców”.
2. Próba wprowadzenia kolejnego wniosku zostanie automatycznie zablokowana.
3. W sytuacji braku możliwości dostępu do Portalu dla Rodziców i wydrukowania Wniosku, placówka stworzy możliwość dopełnienia ww. formalności w siedzibie placówki.
Wypełniając „Wniosek" należy wskazać przedszkole, do którego chcecie Państwo zapisać dziecko jako „przedszkole pierwszego wyboru". Można dodatkowo wpisać dwa inne, które będą brane pod uwagę w przypadku, gdyby dziecko nie zostało przyjęte do „przedszkola pierwszego wyboru". Informacja o wszystkich przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w  szkołach podstawowych znajduje się na Portalu dla Rodziców. 
Proces rekrutacji użytkownika jest niezbędny w celu przeprowadzenia procesu założenia wniosku. Zakładanie konta realizowane jest pod przyciskiem UTWÓRZ KONTO. Proces zakładania konta składa się z 4 kroków. W celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa niezbędne jest podanie numeru telefonu na który przychodzić będą SMSy autoryzacyjne oraz konieczne jest także wybranie obrazka bezpieczeństwa. Po zdefiniowaniu wszystkich wymaganych danych (email i hasło) w następnym kroku otrzymamy informację o wysłaniu linku aktywacyjnego na wskazany adres e-mail. UWAGA: Mail może trafić do SPAMu. Po weryfikacji email możemy logować się do systemu.
 
III.      Sposób dokumentowania informacji zawartych we „Wniosku” 
1.       Sposób dokumentowania informacji zawartych we Wniosku Rekrutacyjnym:
  • dla potwierdzenia, że kandydat pochodzi z rodziny wielodzietnej należy złożyć oświadczenie do Wniosku o przyjęcie do przedszkola,
  • dla potwierdzenia niepełnosprawności kandydata należy złożyć orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o  niepełnosprawności oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a §1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpis lub wyciąg z  dokumentu, lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata,
  • dla potwierdzenia niepełnosprawności jednego/obojga rodziców kandydata należy złożyć orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 100) - oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpis lub wyciąg z dokumentu, lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata,
  • dla potwierdzenia niepełnosprawności rodzeństwa kandydata należy złożyć orzeczenie o  potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w  rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 100)- oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpis lub wyciąg z dokumentu, lub oświadczenie,
  • dla potwierdzenia, że kandydat jest dzieckiem samotnej matki lub ojca należy złożyć prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem - oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpis lub wyciąg z dokumentu lub oświadczenie,
  • dla potwierdzenia, że kandydat objęty jest pieczą zastępczą należy złożyć dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9.06.2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r., poz. 447 ze zm.) - oryginał, notarialnie poświadczona kopia albo urzędowo poświadczony zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpis lub wyciąg z dokumentu, lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
 
2.        Dla potwierdzenia spełniania kryteriów gminnych: 
  • oświadczenie dot. kontynuowania edukacji przez rodzeństwo kandydata,
  • oświadczenie dot. zatrudnienia oraz rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w  Urzędzie Skarbowym  w Międzyrzeczu.
Zgodnie z art. 150 ust. 6  ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900, 1672, 1718 i 2005), oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawartych w oświadczeniach, o których mowa powyżej, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do Burmistrza Międzyrzecza, o  potwierdzenie tych okoliczności w trybie KPA. 
W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, Burmistrz Międzyrzecza korzysta z  informacji, które zna z urzędu lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji, o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucje te posiadają takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o  którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
Do prowadzenia spraw, o których mowa powyżej Burmistrz Międzyrzecza może upoważnić kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu.
 
IV.        Wyniki rekrutacji 
  1. Publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do danej placówki w systemie elektronicznym nastąpi w dniu 10.04.2024 r. godz. 12.00. Rodzice, którzy wskazali więcej niż jedno przedszkole – uzyskują informację o wynikach rekrutacji w placówce wskazanej przez nich jako pierwszą - logując się na stronie internetowej Portalu dla Rodziców.
  2. W przypadku, gdy dziecko zostanie zakwalifikowane do danego przedszkola publicznego lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, rodzice zobowiązani są do potwierdzenia woli korzystania z usług tej placówki w terminie 10.04.2024 r. godz. 12:00 do 26.04.2024 r. godz. 15:00. Niepotwierdzenie woli w podanym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z miejsca w placówce.
  3. Dnia 29.04.2024 r. o godz. 12:00 w poszczególnych placówkach uczestniczących w  rekrutacji zostaną wywieszone listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkoli publicznych i  oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
V.            Rekrutacja uzupełniająca 
W terminie od 01.06.2024 r. do 12.06.2024 r. odbędzie się postępowanie uzupełniające – szczegóły w  harmonogramie rekrutacji. 
 
UWAGI:
Dane osobowe zawarte w przedkładanej dokumentacji podlegają ochronie zgodnie z  obowiązującymi przepisami i z zachowaniem należytej staranności.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Szkoła Podstawowa w Bukowcu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dorota Guzenda-Miłota
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-21 13:58:27
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dorota Guzenda-Miłota
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-21 14:01:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dorota Guzenda-Miłota
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-21 14:02:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
304 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »